Czy świąteczne zakupy to czas radości, czy też wyzwania związane z prawami konsumentów? III Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Świąteczne zakupy – prawa konsumenta w Europie i Ameryce” to wydarzenie, które pozwoli przyjrzeć się kluczowym aspektom związanym z ochroną konsumentów w różnych częściach świata.
Podczas wydarzenia uczestnicy będą mieli okazję zgłębić różnorodne zagadnienia związane z prawami konsumentów. Dyskusje obejmą m.in. wpływ nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, na proces zakupowy oraz sposoby, w jakie personalizacja ofert oddziałuje na wybory konsumentów. Uczestnicy będą analizować psychologiczne mechanizmy decyzji zakupowych i ich podatność na manipulacje. Szczególną uwagę poświęci się roli prawa w ochronie konsumentów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi, a także różnicom w regulacjach dotyczących e-commerce w Europie i Ameryce.
Wydarzenie poruszy także wyzwania związane z marketingiem influencerów, przejrzystością promocji oraz procedurami zwrotów. To wyjątkowa okazja do refleksji nad rolą prawa, etyki i świadomości konsumenckiej w codziennych decyzjach zakupowych.
Kilka słów na temat wydarzenia przekazała nam współorganizatorka z wydziału prawa i administracji UO Pani Aleksandra Kmiecik:
– Cześć Studenci, jako jeden z organizatorów konferencji „Świąteczne zakupy – prawa konsumenta w Europie i Ameryce” serdecznie zapraszam do udziału w naszym wydarzeniu. Konferencja jest organizowana przez Koło Naukowe TEAL – The European & American Law. Jest to już trzecia edycja, odbędzie się ona 19 grudnia w formie online, a tematem przewodnim będzie porównanie praw konsumenta w różnych systemach prawnych – a wszystko to w świątecznej otoczce. Czeka nas inspirujące spotkanie, w którym wezmą udział prelegenci z wielu ośrodków akademickich z całej Polski. To doskonała okazja aby posłuchać studentów i doktorantów dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu prawa konsumenckiego. Nie przegapcie tej wyjątkowej szansy by poszerzyć swoją wiedzę i być częścią intelektualnej dyskusji o wyzwaniach współczesnego konsumenta. Do usłyszenia na konferencji, szczegóły wydarzenia znajdziecie na facebook’u.
Konferencja rozpocznie się 19 grudnia 2024 r. o godzinie 10:00 na platformie Microsoft Teams. Serdecznie zapraszamy do udziału wszystkich zainteresowanych tym niezwykle aktualnym tematem! Szczegóły i link do wydarzenia znajdziecie TUTAJ!
Jan Ciupka
Fot.: Aleksandra Kmiecik