Branż w otaczającej nas rzeczywistości wciąż przybywa. Rośnie także konkurencja między samymi firmami. Kluczem do osiągnięcia sukcesu staje się wyróżnienie na tle konkurencji. Aby tego dokonać wykorzystuje się różne internetowe treści.

Drugiego dnia COOLturaliów uczestnicy mogli wziąć udział w warsztatach na temat tworzenia contentu (treści) dla nietypowych branż pokroju mleczarskiej, funeralnej (pogrzebowej) i innych. Zdają się one mieć trudne relacje z Internetem, w których królują większy luz i przebojowość. Wymienione gałęzie gospodarki zdecydowanie nie kojarzą się z tymi cechami.

Wiedzę na ten temat przekazywał Łukasz Wiatr, który od kilku lat działa w marketingu w sieci. Po przywitaniu uczestników prowadzący zadał pytania, czy uczestnicy wiedzą coś o działaniu algorytmów albo czym jest SEO (optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe). Po wytłumaczeniu tych kwestii przedstawił samą ideę content marketingu. Zaznaczył przy tym, że funkcją tego działania nie jest sprzedaż, tylko stymulowanie ewentualnych klientów do zainteresowania się daną firmą czy organizacją.

Prowadzący wprowadził termin tzw. ścieżki zakupowej, składającej się z pięciu kroków (Mam problem. Szukam. Kupuję Używam. Polecam.). Całość wytłumaczył na przykładzie zakupu kurczaka potrzebnego do ugotowania obiadu. Warsztat był prowadzony w swobodnej atmosferze, ale nie ujęło to nic z kwestii merytorycznych. Mogliśmy dowiedzieć się, że dana firma nie musi być obecna na wszystkich social mediach. Czasem wystarczy profesjonalna strona internetowa, bądź tylko jedno medium społecznościowe, które zgrywa się z charakterem firmy. Ważną kwestią jest to by opierać swój kontent nie tylko na treściach pisanych, ale też w postaci infografik, zdjęć czy filmów zza kulis.

Podjęty został także temat różnic między evergreenami (treści bezpieczne do tworzenia, uniwersalne), a trendami (które mogą bardzo źle się zestarzeć). Następnie przeszliśmy spacerem przez rodzaje nietypowych branż. Ostatecznie nadeszła praca w grupach, podczas której wyłoniono trzy zespoły mające stworzyć przykładowy tekst pod kontent marketing. Po owocnej pracy sprawdzono je pod czujnym okiem Łukasza. Wyszły naprawdę dobrze. Po tym nadszedł czas by się pożegnać.

Po skończonych warsztatach zapytaliśmy uczestników o wrażenia.

Całość warsztatów była poprowadzona przyjemnie i profesjonalnie. Poruszone kwestie zdecydowanie pomogą w świecie, w którym olbrzymią rolę odgrywa kontakt między firmami, a ich klientami.

Dariusz Kucharek

Fot.: Pixabay