Obecne czasy wielokrotnie wymagają od nas wyróżnienia się na tle innych. Jednak jak to robić, aby zaprezentować się z jak najlepszej strony? Przecież dobra marka osobista to klucz do sukcesu zawodowego i nie tylko.

Kolejne wtorkowe warsztaty związane z marketingiem nie dotyczyły już tworzenia contentu dla kogoś innego. Tym razem Łukasz Wiatr opowiadał o tworzeniu swojego wizerunku w Internecie. Było trochę teorii, ale też odbyły się zadania praktyczne. Pierwsze z nich polegało na wyszukaniu informacji o sobie, które można znaleźć w Internecie. Czasem można się zdziwić, ile sieć o nas wie.

Prowadzący podkreślał duże znaczenie mediów społecznościowych w kreowaniu swojej marki. Szczególnie radził zainteresować się Linkedinem, który uproszczając jest biznesowym Facebookiem. Zamieszcza się na nim swoje miejsca pracy, wykształcenie i kompetencje, można również  pisać na nim swoje artykuły o kwestiach zawodowo-branżowych. Linkedin pozwala też udostępniać artykuły innych użytkowników.

Można powiedzieć, że ogólna myśl warsztatu brzmiała: rób, a jeśli robisz to chwal się tym. Jest to ważne w świecie, w którym coraz częściej doświadczenie ma większą wagę od liczby ukończonych kierunków studiów. Prowadzący opowiadał, że w jego przypadku dalszy rozwój umożliwiła mu działalność w wolontariacie na Forum Młodzieży Samorządu Opolskiego. Na wolontariacie poznaje się wiele osób, które mogą pomóc w rozwoju zawodowym. Można powiedzieć, że jest to pierwszy krok, ku networkingowi, czyli budowaniu sieci kontaktów zawodowych. Dzięki nim można zdobywać cenne informacje o branży.

Łukasz opowiadał o wadze uczestniczenia na wydarzeniach branżowych, aby powiększać swoją sieć. Przyznał jednocześnie, że wydarzenie jest wydarzeniu nierówne, i z niektórych wyciągnie się niewiele poza pokazaniem się. Dopowiedział też, że czasem ważniejsze od samego eventu są rzeczy dziejące się po nim, przy luźnych pogawędkach z ich uczestnikami. W dalszej części warsztatu podjęto kwestię różnych aplikacji związanych z pracą w mediach społecznościowych, zwłaszcza związanych z obróbką fotografii. To istotny temat, ponieważ odbiorcy mediów zwracają większą uwagę na dobrej jakości obrazy niż tekst.

Po tej części nadeszło drugie zadanie do wykonania. Praca polegała na napisaniu przez każdą z grup wpisu, w którym opowiedzieliby o wrażeniach z konferencji z dowolnej branży oraz zaplanowali zdjęcie do tego posta. Uczestnicy mieli dziesięć minut na przygotowanie tekstu i fotografii. Po tym czasie grupy przedstawiły swoją pracę. Według prowadzącego dwa wpisy po lekkich poprawkach, można by było wstawić na swój profil na Linkedinie.

Po skończeniu prac mieliśmy okazję spytać Łukasza o to jak  zacząć tworzyć swoją markę osobistą.

Dodatkowo odpowiedział na pytanie dotyczące kontrowersji podczas tworzenia własnej marki.

Warsztaty były na naprawdę dobrym poziomie. Prowadzący przekazywał swoją wiedzę w konkretny sposób. Dodatkowo nie zasypywał uczestników specjalistycznymi terminami, a opowiadał  o zagadnieniach marki osobistej w prosty sposób. W końcu marketing jest dla ludzi, a nie ludzie dla marketingu.

Dariusz Kucharek

Fot.: Pixabay